لیگ برتر فوتبال| نبرد صدرنشینی سرخابی‌ها در تهران و آبادان/ تراکتور مدعی می‌شود؟

1:21 - 04 دی 1401
کد خبر: ۴۵۶۷۲۲۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری 3 دیدار دیگر پیگیری می‌شود و به پایان می‌رسد.

خبرگزاری میزان - هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته (شنبه ۳ دی‌ماه ۱۴۰۱) با انجام 4 بازی آغاز شد که سپاهان با ۴ گل موفق شد مقابل نفت مسجدسلیمان پیروز شود، جدال هوادار و نساجی، فولاد خوزستان و ذوب آهن با تساوی یک بر یک پایان یافت و دیدار ملوان و مس رفسنجان نیز با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

امروز (یکشنبه ۴ دی‌ماه ۱۴۰۱) 3 دیدار دیگر برگزار خواهد شد. از ساعت ۱۴ دو تیم تراکتور و مس کرمان مقابل هم قرار خواهند گرفت. بازی آلومینیوم و گل‌گهر نیز به تعویق افتاد. اما در مهم ترین مسابقات امروز تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال مقابل حریفانشان قرار خواهند گرفت تا به نوعی بعد از دربی شاهد نبردی دیگر برای صدرنشینی باشیم که در ادامه مروری بر آن خواهیم داشت:

*پرسپولیس - پیکان؛ چرخ‌های پنچر خودروسازان مقابل مدعی قهرمانی

۲ تیم پرسپولیس و پیکان در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز از ساعت ۱۵:۳۰ در ورزشگاه آزادی به مصاف هم خواهند رفت. قضاوت این دیدار بر عهده مرتضی منصوریان خواهد بود. محمدرضا ابوالفضلی، محمد راهی و روح‌الله شریفی نیز کمک‌های منصوریان در این بازی خواهند بود.

تیم فوتبال پرسپولیس در ۵ دیدار اخیر خود مقابل پیکان در لیگ برتر همواره پیروز بوده است و خودروسازان طی ۵ دیدار اخیر خود مقابل سرخ‌پوشان در لیگ برتر ایران رنگ پیروزی را ندیده‌اند. پرسپولیس در ۵ تقابل گذشته خود در لیگ بیست و دوم ۳ برد و ۲ تساوی کسب کرده‌ است و اکنون باوجود یک بازی کمتر با ۲۵ امتیاز صدرنشین است. شاگردان گل‌محمدی که استقلال و گل‌گهر را در تعقیب خود می‌بینند برای تثبیت صدرنشینی به برد نیاز دارند تا فعلاً برای مدتی صدر را از دست ندهند.

تیم فوتبال پیکان تحت هدایت مجتبی حسینی طی 5 دیدار گذشته خود در لیگ برتر هنوز نتوانسته پیروز شود و با کسب ۴ تساوی و یک شکست در ۵ بازی اخیر با ۱۲ امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارند. پیکان در ۵ تقابل قبلی مقابل پرسپولیس تنها ۲ گل به ثمر رسانده که این آمار در طرف مقابل متفاوت است و سرخ‌پوشان تهرانی با ثبت ۱۱ گل در 5 بازی اخیر آمار خوبی به جا گذاشته‌اند.

در حال حاضر پیکان که هفته قبل نیز با یک گل در خانه مغلوب تیم بحران زده تراکتور شده بود شرایط خوبی را دنبال نمی‌کند و پرسپولیس برای تثبیت صدرنشینی به برد نیاز دارد؛ بعید است شاگردان گل‌محمدی در این بازی که در خانه برگزار می‌شود کار سختی داشته باشند هر چند در فوتبال چیزی قابل پیش‌بینی نیست، اما پیکان همواره لقمه‌ای آماده برای سرخ‌پوشان پایتخت بوده است.

*استقلال - صنعت نفت؛ تختی آبادان در تسخیر موج آبی تهران

در آخرین بازی هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز از ساعت ۱۸ در ورزشگاه تختی آبادان ۲ تیم استقلال و صنعت نفت به مصاف هم خواهند رفت. بیژن حیدری قضاوت این دیدار را بر عهده خواهد داشت و محمدرضا منصوری، علی احمدی و امیر ایار کمک‌های حیدری در این بازی خواهند بود.

تیم فوتبال نفت آبادان که به تازگی کار خود را با تاوارس برزیلی آغاز کرده‌ در اولین بازی پس از تعطیلی 2 ماهه لیگ برتر با شوکی که روی نیمکت به تیم وارد کرد در خانه نساجی دست به کار بزرگی زد و به برتری ۲ بر صفر رسید. نفت آبادان پیش از این در ۴ تقابل قبلی ۳ شکست و یک تساوی را بدست آورده بود با این پیروزی کمی وضعیت خود را در جدول رده‌بندی سامان داد و با فاصله گرفتن از قعر جدول اکنون با ۹ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد.

تیم فوتبال استقلال تهران که در بالای جدول در کورس قهرمانی مبارزه می‌کند با پیروزی برابر نفت آبادان و توقف احتمالی گل‌گهر و پرسپولیس مقابل حریفانشان شانس صدرنشینی دارد. آبی‌پوشان پایتخت در ۵ تقابل قبلی مقابل زردپوشان آبادانی موفق به ثبت ۳ برد و ۲ تساوی شده‌اند و نفتی‌ها از این حیث در ۵ تقابل گذشته بردی مقابل استقلال کسب نکرده‌اند. استقلال در ۵ بازی گذشته در لیگ برتر ۳ برد و ۲ تساوی کسب کرده‌ و با ۲۳ امتیاز و یک بازی کمتر در رده چهارم جدول قرار دارند.

آرش رضاوند، ابوالفضل جلالی و عارف غلامی به دلیل مصدومیت غایبان تیم فوتبال استقلال در این بازی خواهند بود. عزیزبک آمانوف و رضا میرزایی نیز از لیست استقلال برای بازی با نفت خط خوردند و آبی‌پوشان را در سفر به آبادان همراهی نکردند. در سوی مقابل طالب ریکانی و حسن بیت سعید ۲ بازیکن نفت آبادان مقابل استقلال غایب خواهند بود.

تیم فوتبال تراکتور نیز این فرصت را دارد تا بعد از پیروزی دلچسب هفته گذشته مقابل پیکان در نخستین تجربه پاکو خمزِ اسپانیایی روی نیمکت پرشورها با پیروزی مقابل مس کرمان سخت کوش خود را بار دگیر در کورس بالای جدول و مدعیان قرار دهد.

حال باید دید نتایج 3 دیدار باقی مانده از هفته سیزدهم، امروز به چه صورت خواهد بود و آیا رتبه تیم‌ها در جدول تغییری خواهد کرد یا اینکه پرسپولیس همچنان به صدرنشینی خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *